
Inzage of afschrift dossier
Als zorggebruiker hebt u het recht om, hetzij op rechtstreekse wijze, hetzij met de hulp van een beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg die u aanstelt als vertrouwenspersoon, kennis te nemen van de gegevens die rond uw gezondheidstoestand in een dossier worden verzameld.
​
Concreet hebt u het recht op inzage en/of afschrift van uw dossier.
Wilt u graag het dossier inkijken of wenst u een afschrift van uw dossier? Dit kan kosteloos, zowel via een schriftelijke als mondelinge aanvraag. Indien schriftelijk, kan dit via deze documenten.
U kan de schriftelijke aanvraag op verschillende manieren terugsturen:
-
U stuurt het ingevulde en ondertekende formulier samen met een kopie van uw identiteitskaart aan het CAR Ter Kouter, Aaltersesteenweg 2, 9800 Deinze · U bezorgt het via e-mail: stefaan.singelee@terkouter.be
-
U bezorgt het aan het onthaal van het CAR Ter Kouter
U kan uw vraag ook mondeling stellen in het CAR aan algemeen directeur, Stefaan Singelée, die ook bereikbaar is via het telefoonnummer 09/310.20.62.​
​
Van zodra wij uw vraag hebben ontvangen, doen we ons uiterste best het gevraagde afschrift zo spoedig mogelijk te bezorgen of de gevraagde inzage zo snel mogelijk te organiseren.
​
De wet op de patiëntenrechten bepaalt een maximum termijn van 15 dagen (na de ontvangst van uw aanvraag) waarin op uw vraag moet ingegaan worden.